SEO Srbija

SEO Srbija Logo

Najbolji način da imate unicorn resurs od sajta je da izbegnete greške naših bivših 2 klijenata

e-e-a-t anti case study

Danas svi SEO stručnjaci pričaju o E-E-A-T i to je zaista bitno, ali vidimo da klijenti i dalje ne razumeju šta to znači i šta bi trebalo da rade da poboljšaju taj faktor sa njihove strane.

Odlučili smo u ovom kratkom članku da napravimo anti case study za 2 naših bivših klijenata.

Zašto anti ? Pa zato što su klijenti preferirali da rade u biznisu umesto na biznisu.

Više ih je interesovao da budu prvi na Google-u za neke Top of the funnel ključne reči koje ne prave konverzije, a imaju visoku konkurenciju, umesto da targetiraju ključne reči sa manjim volumenom pretraga i većom šansom za konverziju.

Takođe, oni su od tih klijenata koje hoće samo da plate nešto malo, a da neko drugi za njih napravi rezultat. Kad u marketingu to nike moguće, nije to isto što i druge usluge, poput usluge automehaničara, gde mu dostaviš kola i uopšte ne treba da znaš kako će ih on popraviti, a samo dođeš posle, platiš i nastaviš da voziš dalje.

Mada i čak i tu, ako ti se stalno kvari jedno te isto, a majstor ti ne kaže tačno zašto, pitaćeš se da li li je to dobar majstor i kako mogu da proverim zašto mi se stalno kvari jedna te ista stvar. Da li je to do kola ili do majstora? Pa onda ti treba ili sam da znaš u čemu je problem ili da pitaš drugog eksperta da oceni rad trenutnog majstora.

Ok, ukratko šta je taj E-E-A-T ?

E-E-A-T – Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Google istovremeno kaže da to nije faktor za rangiranje, ali, pošto prikazivanje relevatnih u pouzdanjih informacija je cilj za Google (kako bi uz to mogao da prodaje i plaćenu reklamu), to ne može da ne bude ranking faktor.

E – Iskustvo. Ljude vole da vide informacije kreirane od strane nekog ko ima iskustvo iz prve ruke sa određenom temom koju oni pretražuju.

E – Ekspertiza. Ljudi vole da vide informacije koje je napisao ekspert u određenoj tematici.

A – Autoritet. Ljudi vole da dobiju informacije od autoriteta u određenoj tematici.

T – Poverenje. Ljudi vole da se informišu od onih kojim veruju.

Kada utičemo na prva 2 faktora, utičemo indirektno i na druga 2.

Kao SEO i marketing eksperti, mi ne možemo da budemo stručnjaci i za vešmašine kao što i ne možemo imati ekspertizu i first-hand experience u poslu klijenta. S toga, potrebne su nam informacije od samog klijenta, ako želimo da dajemo korisnicima korisne i jednistvene informacije, a ne samo da copy pastujemo i preko AI veštačke inteligencije da kreiramo ono što već postoji.

Evo dobrih resursa da se informišete više o tome:


Ova pitanja smatramo da je najbitnija da pratite E-E-A-T kada kreirate content:

Pitanja u vezi sa ekspertizom:

  • Da li content predstavlja informacije na način koji izaziva poverenje prema istim: evidencija ekspertize je uključena, naveden je autor.
  • Ako neko istražuje Vaš website, da li će imati utisak da je vaš resurs od poverenja, pouzdan i prepoznat kao autoritet u temi kojom se bavite ?
  • Da li je ovaj content kreiran i pregledan od strane eksperta ili je napisan od strane entuzijasta koji zapravo zna o čemu priča ?
  • Fokus na People-First content:
  • Da li vaš content pokazuje ekspertizu iz prve ruke i duboko poznavanje stvari (lično ste koristili produkt ili uslugu)

Anti Case Study 1: Kako bi trebalo da se prati E-E-A-T na primeru za eCommerce sajt koji prodaje belu tehniku

Konkretan primer za članak koji je trebalo da donese više konverzija, a koji na kraju je bio opet copy paste sa Google research pages.

Hteli smo da napišemo članak TOP # Vešmašina u Švajcarskoj i da ubacimo tamo modele sa njegovog šopa, da ih izdvojimo između najboljim.

Čini se da je logično da imaju takav članak, ali, evo kako smo došli uopšte na tu ideju.

Klijent je tražio da ga rangiramo za ključnu reč “vešmašina” sa velikim brojem pretraga.

U prethodnom članku smo pričali o Search Intentu i, ako niste ga pročitali, bacite pogled.

Ali evo da se ponovimo, da takve ključne reči su previše opširne, jer možete uvek da postavite pitanje “šta” na kraju, nije tačno definisana namera iza takve pretrage, ne znamo da li neko traži neku konkretnu vešmašinu ili popravku vešmašina ili još gomilu stvari vezanih za vešmašine.

Istražili smo stvar i na osnovu analize doneli zaključak da ne možemo to nikako da uradimo (jer nema on budžet za Linkbuilding i PR kao Mediamarkt, niti isti ili bar blizu Domain Authority), ali možemo da napravimo članak koji će da izdvoji najbolje vešmašine prema ekspertskom mišljenju naših stručnjaka. Jer, ljudi kada traže da kupe vešmašinu istražuju upoređenje, zašto bi neka vešmašina bila najbolja za njih.

Znači, već su u trećoj fazi svesti. O fazama, odnosno stages of customer awareness smo pričali u jednom drugom članku, pa ga pogledajte isto.

Naime, slični članci već postoje na nemačkim sajtovima, odnosno to nisu ni članci, nego uglavnom liste sa proizvodima i linkom ka produktu na Amazonu – dakle, affiliate stranice.

Postoje i jedan ekspertski resurs i tamo čak i naplaćuju informacije koja vešmašina je bolje, jer ljudi stvarno sprovode testiranje vešmašina.

Naša cilj je bila da kreiramo sadržaj za Švajcarsku na osnovu testiranja, ličnog iskustva, ličnog stava, lične pozicija, ličnog mišljenja, ličnih uverenja i personality-ja. Dakle, na osnovu svega toga što copy paste u veštačka inteligencija ne može da ima.

Na primer, bilo nam je potrebno, izmeđuostalog, ekspertno mišljenje zašto je baš određena vešmašina najbolja i zašto za određene kategorije ljudi je bolje birati drugu- alternativnu mašinu za veši, jer, na primer, ona je povoljnije, a većina funkcija od ove najbolje mašine nisu neophodne za porodicu, lifestyle, itd., i sasvim je dovoljno ovih što ima ova povoljnija mašina.

Anti Case Study 2: Osnovni savet za biznis koji se bavi YMYL tematikom i nudi usluge u oblasti zdravlja

Drugi naš bivši klijent je u branši gde nude usluge koje mogu uticati na zdravlje klijenta, ima kozmetički salon koji se bavi između ostalog Kryolipolyse – tretman gde se zamrzavaju masne čelije i na taj način se rastapaju, a drugi najbitniji tretman je laserska epilacija sa diodnim laserom.

Generalno osnovni problem kod njih je isti kada se pravi content: copywriter istražuje druge sajtove na internetu i samo prerađuje tekstove, obrađuje ih sa SEO alatima poput Surfera da nabije score za SEO i to je to. Dakle, opet copy paste.

Trudili smo se da im objasnimo da to tako ne može, da moramo da imamo u contentu sve te atribute koji signaliziruju o poštovanju E-E-A-T.

Kreirali smo jedan članak za njih gde se upoređuje taj njihov Diodenlaser u studiju kojim mogu da rukuju samo sertifikovnani stručnjaci od kućnog upređaja drugog tipa, ali sa istom svrhom.

Evo šta smo im pisali:

Neopdno je da nam dostavite realna iskustva vaših klijenata, to može biti bez pominjanja njihovih imena, nama samo trebaju njiove reči u vezi reultata i njihov utisak od usluge:

  • Koliko su bili zadovoljni uslugom ?
  • Da li je rezultat postigao ili prevazišao njihova očekivanja ?
  • Koliko laserskih tretmana je bilo neophodno kako bi postigli rezultat u zavisnosti od dela dela, itd ?

Bitno nam je da iskusto bude autentično i personalno i da se sve činjenice baziraju se na tome.

Najbolje bi bilo da intergiramo Case Study u tekst (to je upravo ovo što mi radimo u ovom tekstu) i da pokažemo kako je tretman prošao za jednog klijenta, koliko je bilo potrebno tretmana, koji deo tela je bio tretiran, koji tip dlaka i kože je imao klijent, kakvi su bili utisci, koji je bio rezultat nakon svakog tretmana ili određenog broja tretmana…

Poenta je da dobijemo više poverenja od onih što budu čitali ovaj članak, da mogu da vide taj first-hand experience, možda čak i da prepoznaju sebe i svoju situaciju u tekstu.

To je baš to što se mnogi pitaju kako da kreiram unique content kada na netu već sve ima ?

Pa nema baš sve, nema vašeg ličnog iskustva i iskustva vaših klijenata, nema vaše lične ekspertize. To je način da pokaže i vaš USP, ono što vas razlikuje od drugih.

I na ovoj rečenici bismo završili ovaj članak, ali daćemo još jedan mali Tip.

Na kraju/na početku članka dodajte kratku biografiju autora, njegovu kvalifikaciju i ekspertizu kako bi potencijalnim klijentima pokazali da je članak pisala ili kurirala osoba koja zna o čemu priča, a ne neko levi, i na taj način dajete još jedan signal za E-E-A-T.

Odlučili smo u ovom kratkom članku da napravimo anti case study za 2 naših bivših klijenata. 

Zašto anti ? Pa zato što su klijenti preferirali da rade u biznisu umesto na biznisu. 

Više ih je interesovao da budu prvi na Google-u za neke Top of the funnel ključne reči koje ne prave konverzije, a imaju visoku konkurenciju, umesto da targetiraju ključne reči sa manjim volumenom pretraga i većom šansom za konverziju. 

Takođe, oni su od tih klijenata koje hoće samo da plate nešto malo, a da neko drugi za njih napravi rezultat. Kad u marketingu to nike moguće, nije to isto što i druge usluge, poput usluge automehaničara, gde mu dostaviš kola i uopšte ne treba da znaš kako će ih on popraviti, a samo dođeš posle, platiš i nastaviš da voziš dalje. 

Mada i čak i tu, ako ti se stalno kvari jedno te isto, a majstor ti ne kaže tačno zašto, pitaćeš se da li li je to dobar majstor i kako mogu da proverim zašto mi se stalno kvari jedna te ista stvar. Da li je to do kola ili do majstora? Pa onda ti treba ili sam da znaš u čemu je problem ili da pitaš drugog eksperta da oceni rad trenutnog majstora.

Ok, ukratko šta je taj E-E-A-T ?

E-E-A-T – Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Google istovremeno kaže da to nije faktor za rangiranje, ali, pošto prikazivanje relevatnih u pouzdanjih informacija je cilj za Google (kako bi uz to mogao da prodaje i plaćenu reklamu), to ne može da ne bude ranking faktor.

E – Iskustvo. Ljude vole da vide informacije kreirane od strane nekog ko ima iskustvo iz prve ruke sa određenom temom koju oni pretražuju.

E – Ekspertiza. Ljudi vole da vide informacije koje je napisao ekspert u određenoj tematici.

A – Autoritet. Ljudi vole da dobiju informacije od autoriteta u određenoj tematici.

T – Poverenje. Ljudi vole da se informišu od onih kojim veruju.

Kada utičemo na prva 2 faktora, utičemo indirektno i na druga 2. 

Kao SEO i marketing eksperti, mi ne možemo da budemo stručnjaci i za vešmašine kao što i ne možemo imati ekspertizu i first-hand experience u poslu klijenta. S toga, potrebne su nam informacije od samog klijenta, ako želimo da dajemo korisnicima korisne i jednistvene informacije, a ne samo da copy pastujemo i preko AI veštačke inteligencije da kreiramo ono što već postoji. 

Evo dobrih resursa da se informišete više o tome:

https://blog.google/products/search/how-google-delivers-reliable-information-search/

https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content?hl=de

https://www.searchenginejournal.com/google-e-e-a-t-how-to-demonstrate-first-hand-experience/474446/

Ova pitanj smatramo da je najbitnija da pratite E-E-A-T kada kreirate content:

Pitanja u vezi sa ekspertizom: 

Da li content predstavlja informacije na način koji izaziva poverenje prema istim: evidencija ekspertize je uključena, naveden je autor.

Ako neko istražuje Vaš website, da li će imati utisak da je vaš resurs od poverenja, pouzdan i prepoznat kao autoritet u temi kojom se bavite ?

Da li je ovaj content kreiran i pregledan od strane eksperta ili je napisan od strane entuzijasta koji zapravo zna o čemu priča ?

Fokus na People-First content:

Da li vaš content pokazuje ekspertizu iz prve ruke i duboko poznavanje stvari (lično ste koristili produkt ili uslugu)

Anti Case Study 1: Kako bi trebalo da se prati E-E-A-T na primeru za eCommerce sajt koji prodaje belu tehniku

Konkretan primer za članak koji je trebalo da donese više konverzija, a koji na kraju je bio opet copy paste sa Google research pages.

Hteli smo da napišemo članak TOP # Vešmašina u Švajcarskoj i da ubacimo tamo modele sa njegovog šopa, da ih izdvojimo između najboljim. 

Čini se da je logično da imaju takav članak, ali, evo kako smo došli uopšte na tu ideju.

Klijent je tražio da ga rangiramo za ključnu reč “vešmašina” sa velikim brojem pretraga.

U prethodnom članku smo pričali o Search Intentu i, ako niste ga pročitali, bacite pogled.

Ali evo da se ponovimo, da takve ključne reči su previše opširne, jer možete uvek da postavite pitanje “šta” na kraju, nije tačno definisana namera iza takve pretrage, ne znamo da li neko traži neku konkretnu vešmašinu ili popravku vešmašina ili još gomilu stvari vezanih za vešmašine.

Istražili smo stvar i na osnovu analize doneli zaključak da ne možemo to nikako da uradimo (jer nema on budžet za Linkbuilding i PR kao Mediamarkt, niti isti ili bar blizu Domain Authority), ali možemo da napravimo članak koji će da izdvoji najbolje vešmašine prema ekspertskom mišljenju naših stručnjaka. Jer, ljudi kada traže da kupe vešmašinu istražuju upoređenje, zašto bi neka vešmašina bila najbolja za njih. 

Znači, već su u trećoj fazi svesti. O fazama, odnosno stages of customer awareness smo pričali u jednom drugom članku, pa ga pogledajte isto.

Naime, slični članci već postoje na nemačkim sajtovima, odnosno to nisu ni članci, nego uglavnom liste sa proizvodima i linkom ka produktu na Amazonu – dakle, affiliate stranice.

Postoje i jedan ekspertski resurs i tamo čak i naplaćuju informacije koja vešmašina je bolje, jer ljudi stvarno sprovode testiranje vešmašina. 

Naša cilj je bila da kreiramo sadržaj za Švajcarsku na osnovu testiranja, ličnog iskustva, ličnog stava, lične pozicija, ličnog mišljenja, ličnih uverenja i personality-ja. Dakle, na osnovu svega toga što copy paste u veštačka inteligencija ne može da ima.

Na primer, bilo nam je potrebno, izmeđuostalog,  ekspertno mišljenje zašto je baš određena vešmašina najbolja i zašto za određene kategorije ljudi je bolje birati drugu- alternativnu mašinu za veši, jer, na primer, ona je povoljnije, a većina funkcija od ove najbolje mašine nisu neophodne za porodicu, lifestyle, itd., i sasvim je dovoljno ovih što ima ova povoljnija mašina. 

Anti Case Study 2: Osnovni savet za biznis koji se bavi YMYL tematikom i nudi usluge u oblasti zdravlja

Drugi naš bivši klijent je u branši gde nude usluge koje mogu uticati na zdravlje klijenta, ima kozmetički salon koji se bavi između ostalog Kryolipolyse – tretman gde se zamrzavaju masne čelije i na taj način se rastapaju, a drugi najbitniji tretman je laserska epilacija sa diodnim laserom.

Generalno osnovni problem kod njih je isti kada se pravi content: copywriter istražuje druge sajtove na internetu i samo prerađuje tekstove, obrađuje ih sa SEO alatima poput Surfera da nabije score za SEO i to je to. Dakle, opet copy paste.

Trudili smo se da im objasnimo da to tako ne može, da moramo da imamo u contentu sve te atribute koji signaliziruju o poštovanju E-E-A-T.

Kreirali smo jedan članak za njih gde se upoređuje taj njihov Diodenlaser u studiju kojim mogu da rukuju samo sertifikovnani stručnjaci od kućnog upređaja drugog tipa, ali sa istom svrhom.

Evo šta smo im pisali:

Neopdno je da nam dostavite realna iskustva vaših klijenata, to može biti bez pominjanja njihovih imena, nama samo trebaju njiove reči u vezi reultata i njihov utisak od usluge:

  • Koliko su bili zadovoljni uslugom ?
  • Da li je rezultat postigao ili prevazišao njihova očekivanja ?
  • Koliko laserskih tretmana je bilo neophodno kako bi postigli rezultat u zavisnosti od dela dela, itd ?

Bitno nam je da iskusto bude autentično i personalno i da se sve činjenice baziraju se na tome.

Najbolje bi bilo da intergiramo Case Study u tekst (to je upravo ovo što mi radimo u ovom tekstu) i da pokažemo kako je tretman prošao za jednog klijenta, koliko je bilo potrebno tretmana, koji deo tela je bio tretiran, koji tip dlaka i kože je imao klijent, kakvi su bili utisci, koji je bio rezultat nakon svakog tretmana ili određenog broja tretmana…

Poenta je da dobijemo više poverenja od onih što budu čitali ovaj članak, da mogu da vide taj first-hand experience, možda čak i da prepoznaju sebe i svoju situaciju u tekstu.

To je baš to što se mnogi pitaju kako da kreiram unique content kada na netu već sve ima ?

Pa nema baš sve, nema vašeg ličnog iskustva i iskustva vaših klijenata, nema vaše lične ekspertize. To je način da pokaže i vaš USP, ono što vas razlikuje od drugih.

I na ovoj rečenici bismo završili ovaj članak, ali daćemo još jedan mali Tip.

Na kraju/na početku članka dodajte kratku biografiju autora, njegovu kvalifikaciju i ekspertizu kako bi potencijalnim klijentima pokazali da je članak pisala ili kurirala osoba koja zna o čemu priča, a ne neko levi,  i na taj način dajete još jedan signal za E-E-A-T.


Slika za članak je preuzeta sa sajta pr-cy.ru

aleksandar penzin seo ekspertAleksandar je SEO ekspert sa stažem preko 5 godina u SEO optimizaciji sajtova i digitalnom marketingu uglavnom za klijente iz Srbije koji imaju biznis u insotranstvu i žele da postignu veći broj konverzija na svojim sajtovima. Jedan od autora na portalu SEO Srbija. Osnivač i head of marketing na domaćem portalu autoskole.in.rs – jedinstvenom web portalu koji pomaže kandidatima da izaberu pouzdanu auto školu.