SEO Srbija

SEO Srbija Logo

Zašto Vaš SEO NE prodaje i da li je kriv Content Marketing?

SEO Ccntent Marketing

Tačno je da uz pomoć dobrog content marketinga i SEO optimizacije možete da postignite Vaše marketinške ciljeve. Zamislite taj osećaj, kada imate brdo poseta na Vašem sajtu, orde klijenata Vas zovu, kontaktiraju preko sajta, poručuju usluge i proizvode.

Često nam se obraćaju klijenti koji nam kažu :“Želim da budem prvi na Google-u za ove ključne reči.”. U ovom članku nećemo da pričamo o tome kako nije moguće da budete prvi na Google-u za određene ključne reči (ok, sve je moguće, ako imate budžeta kao Amazon, Mediamarkt ili konkurencija sa prve stranice protiv koje većina takvih klijenata želi da se takmiči sa budžetom od 50-100 evra za sve mesečno – i to im je mnogo).

Kao stručnjaci možemo da Vam kažemo da za neke ključne reči uopšte nema potrebe da budete prvi na Google-u, ako su Vam ciljevi konverzije, odnosno telefonski pozivi, popunjavanje formulara, kupovina na sajtu i dr, a ne samo traffic. Šta će Vam brdo poseta, ako nemate prodaja ?

U ovom članku želimo da pričamo i da Vam pokažemo da Vam SEO neće pomoći sa konverzijama, ako se nikako ne razlikujete od svoje konkurencije, odnosno nemate šta drugo da ponudite svojim klijentima. Drugo može biti neka nova jednistvena usluga, tehnika ili način izvođenja radova ili drugačiji proizvod.

Naravno, treba da imate na umu da SEO treba da kombinujete sa drugim oblastima offline i online marketinga, jer on sam po sebi nije čarobni štapić koji će da reši sve Vaše marketinške probleme i da Vam donese konverzije. SEO nije salesman, već marketar, zato on ne može da proda sam po sebi. Content je Vaš prodavac i on je zadužen za prodaju.

Uglavnom, ovi klijenti što žele da budu na prvoj stranici za neke svoje ključne reči, ne žele da razumeju, oni samo žele da plate nekog ko će sve da reši, a sami ne žele da učestvuju (i to je jako čudno, jer je SEO deo marketinga, a bez marketinga biznis ne može da napreduje. Ako nešto ne napreduje, onda to kreće da stagnira.).

Ako Vi sami ne razumete bar osnovni SEO, ne možete da delegirate agenciji taj deo posla. Isto je i sa marketngom. Ako ne znate i ne želite da znate ništa, kako ćete onda adekvatno proceniti rad agencije? Zato mi se trudimo da obrazujemo klijente pre nego što započnemo i u toku saradnje. Ako vidimo, da klijent to ne želi, onda mi ne želimo da imamo takvog klijenta, jer će da se razočara u nas i mi ćemo dobiti problem u vidu nezadovoljnog klijenta i gubitka potencijalnih preporuka.

Često se klijenti tako jave agenciji sa broad ključnim rečima koje imaju ogroman SEO keyword difficulty, odnosno jako je teško rangirati sajt za njih. Nijedna agencija (99% agencija, čast izuzecima) neće da odbije klijenta, onda mu kaže kako sve može, da neku ponudu, malo se odradi on-page optimizacija sajta, napravi se neki kvazi content plan za blogove sa ovim ključnim rečima, kupe se backlinkovi za offpage optimizaciju i to je to.

Ponekad SEO agencija čak i uspe da rangira sajt za neke od ključnih reči na prvoj stranici, ali to nije dugoročno, jer uglavnom one uopšte ne pogađaju search intent, pa pozicije brzo opadnu bez nade na poboljšavanje. I tako se klijenti “šaltaju” od agencije do agencije, dok se ne razočaraju u SEO i batale ga.

Nije se lako snaći šta treba činiti kada se radi o SEO optimizaciji i content marketingu, ima previše informacija kao dobrih, tako i pogrešnih i zastarelih, ali uz stručnu pomoć, čak i, ako imate samo bazična znanja u SEO i marketingu, možete da napravite dobru content i SEO content marketing campaniju koja će Vam donositi ne samo bilo kakve posete, većkvalitetne posete koje vode ka konverzijama. Bitno je da imate realna očekivanja i da učestvujete u procesu.

Uglavno, nisu klijenti krivi, već agencije koje daju lažna očekivanja i posle ih, naravno, ne ispunjavaju. Agencije ne obrazuju svoje kljiente za SEO i marketing i onda dođe do problema. S druge strane, klijenti obično imaju mnogo poslovnih i privatnih obaveza i misle kako ne mogu da stignu da se bave i online marketingom, bolje da plate nekog ko “zna” i taj neko sve odradi i preuzme odgovornost.

Ali, ako Vam kažemo da razmislite da bez marketinga, nema prodaja, bez prodaja nema profita, bez profita ne može da razvijate biznis i da obezbedite porodicu – da li ćete moći da izdvojite vreme i da se posvetite SEO i content marketingom i zajedno sa stručnjacima da razradite SEO strategiju i SEO content plan koji će da donese konverzije?

Želite da Vaš sajt funkcioniše kao mašina za pravljenje keša, a ne samo kao mestu za bleju. Ako je to tako, izvolite malo i da se isprljate u blatu. Dobro, ne u bukvalnom smislu, ali morate da se obrazujete za SEO i za online marketing i onda možete da unajmite nekog u kog steknete poverenje za tehnički deo, odnosno zajedno da razrađujete SEO strategiju i da je oni posle implementiraju.

Nemojte kao većina biznismena čiji posao propadne vrlo brzo da tražite prečice i šeme za brzo rangiranje i dolaženje do konverija, izgubićete vreme i novac. Nemojte da sarađujete sa jeftinim agencijama za digitalnim marketing ili onim što Vam obećaju “kule i gradove” i brze rezultate. SEO i marketing je konstantan proces i ne može samo jednom da se odradi, već se radi kontinuirano. Znamo da je to teško, ali ko je rekao da će biti lako? (samo oni koji žele da Vam uzmu novac)

Pogotovo, ako Vam je cilj veći saobraćaj i želite da targetujete ključne reči sa sumanutim brojem pretraga i velikom konkurencijom i sa kojima ćete doći do većeg saobraćaja na sajtu, ali i ne uvek obavezno do velikog broja konverzija. Evo Vam besplatan i očigledan savet: platite PR članke sa linkovima na sajtovima sa velikim autoritetom kao što su Blic, Kurir, Telegraf i drugi i na ovaj način uglavnom ćete rešiti problem rangiranja, ali i ne konverzija. 1 članak će možda da Vas košta 1.000 i više EUR u Srbiji, ako ste u inostranstvu i vmnogo više. Tako i rade sve firme koje imaju veliki budžet, ali, pošto imate malo ili srednje preduzeće, pretpostavljamo da ne možete odjednom da izdvojite takav budžet.

Izdvojite vreme, izučite materijal o SEO i content marketingu u ovom članku kako biste mogli da vidite da konverzije ne donosi baš svaki sadržaj i ne može SEO sam po sebi da Vam donese konverije. Tu smo da Vam asistiramo posle kako da adaptirate sve ovo znanje koje zlata vredi na Vaš biznis.

Šta podrazumeva dobar content marketing?

Dobar content marketing je sve o susretu sa vašim kupcima tamo gde oni jesu na svom putu ka kupovini.

Potrebno je identifikovati šta vaši čitaoci dobijaju od vašeg content marketinga, kao i šta vi očekujete da ćete dobiti od svog content-a. I trebali biste prilagoditi svoj sadržaj vašim prodajnim ciklusima kako biste kupce vodili putem ka vašem marketinškom cilju. To radite sami ili u saradnji sa stručnjacima za content.

Kako to da uradite? Uglavnom ozbiljni SEO eksperti kreću od pretrage ključnjih reči i pronalaženja namere iza pretrage, odnosno search intenta, a to je ono šta klijent zapravo traži kada kuca određenu frazu ili ključnu reč. Mada, postoji i bolji način, a to je da krenete od problema koji kupci žele da reše i onda istražujete ključne reči koje odgovaraju tom problemu, pa na osnovu toga kreirate content koji pokazuje kako Vaša usluga ili proizvod mogu da reše taj problem i zašto su najbolji. Kako da saznate o problemima? Jednostavno treba da pitate svoje potencijalne i postojeće klijente. O tome ćemo u nekom drugom članku da pričamo detaljnije.

Koliko vremena je potrebno za to? To već zavisi od toga koliko imate vremena da se bavite time i koliko dostupnih resursa imate u početku.

U bilo kom trenutku, različiti potencijalni kupci imaju različite nivoe svesti o vašem brendu, problemu koji rešavate i rešenjima koja nudite. Oni mogu blizu da naprave korak za kupovinu, a mogu da budu jako daleko.

Potrebno je da razumete da malo ljudi kupuje odmah nakon što upoznaju vašu uslugu ili proizvod.

Čak i ako je neko potencijalno idealan kupac za vas, mogu biti na različitim mestima na spektru svesti kupaca.

Hajde da pogledamo ove faze iliti novoe svesti.

Šta su 4 faze svesti kupca na putu ka Vašem proizvodu ili usluzi?

Upoznaćemo vas sa fazama svesti kupaca na putu i pre nego što i pomisle da kupe vaš proizvod ili uslugu.

Važno je razumeti ove faze ne samo zbog SEO strategije koju ćete odabrati već i zbog vaše marketinške strategije i content marketinga.

1. Nisu svesni problema ili misle da imaju drugi problem

Ovde treba da identifikujete problem i da privučete njihovu pažnju.

Treba da platite za njihovu pažnju. Postoje ljudi koji potpuno nisu svesni da imaju problem koji bi vaš proizvod ili usluga mogli rešiti.

Daleko su od kupovine.

Treba da ih ubedite da imaju problem i da je ozbiljan te da definitivno treba da preduzmu nešto po tom pitanju.

SEO može privući saobraćaj za široku publiku, ako postoje ključne reči, ali ovde ne treba očekivati konverzije.

Poruka koju želite da šaljete u svom content-u: „Da li vam ovo zvuči poznato?“ Pomozite im da prepoznaju problem koji rešavate koristeći njihove reči.

Koji i kakav content treba da koristite za kupce u fazi kada nisu svesni problema?

Uglavnom ćete ovde koristiti plaćene reklame na Google-u, FB, Guest postovi na drugim sajtovima, Podcastove i Webinare.

U ovom slučaju, vaš sadržaj treba da ih obrazuje o problemu. Cilj je da im problem postane glavna preokupacija. Ako ih previše rano pogodite vašim rešenjem a da nisu svesni problema, samo ćete ih zbuniti, oterati ili stvoriti nepoželjno odbojnost prema vama.

Ovo se često događa kada je vaš tekst prekratak. Ili kada vaš sadržaj predstavlja Vaše rešenje kao da su oni već u potpunosti upućeni u to.

2. Svesni problema, ali su apatični prema njemu tj. svesni su i znaju da problem postoji ali im nije stalo toliko da ga reše, oni samo istražuju.

Treba da ih navedete da simpatišu sa vama kako bi ih zainteresovali da uzmu vašu uslugu ili proizvod u obzir.

U ovoj fazi ljudi znaju da imaju problem i traže pouzdanog stručnjaka sa rešenjem koji razume njihov problem.

Još uvek nisu spremni za kupovinu.

Poruka koju šalje Vaš content: „Znam kako se osećate“. Izazovite saosećanje i pokažite da ste stručnjak.

Koji i kakav content treba da koristite za kupce u fazi kada su svesni problema, ali nije im hitno da ga reše?

Ovde možete kombinovati SEO sa vašim stručnim znanjem i iskustvom, ali takođe treba da objaviti dodatne informacije koje potvrđuju vašu stručnost.

Objašnjavajući uzroke problema, nedostatke i prednosti preduzimanja nečega po tom pitanju, možete im objasniti sva potencijalna rešenja, rizike, troškove, rezultate i šta se događa, ako klijent ignoriše problem.

Vrste contenta:

• Plaćene reklame na Google-u i društvenim mrežama

• Blog postovi „Kako da…“ – Više informacija iz vašeg ličnog stručnog iskustva, tako da ne kopirate samo sadržaj drugih sa interneta.

• O nama stranica – više profesionalnih informacija o svakom zaposlenom za stvaranje većeg poverenja.

• EPIC resursi koji rešavaju probleme prvog nivoa – Možete optimizovati za SE.

• Vaša lična priča.

• Priče o uspehu klijenata.

3. Razmišljaju o probelmu tj. razmatraju rešenja, uključujući i vaše.

Treba da ih obrazujete kako bi ih zainteresovali za vašu uslugu ili proizvod – Oni će evaluirati vašu uslugu ili proizvod – Istaknite svoju superiornost – Šta čini vaše rešenje najboljim?

Čitaoci koji su svesni rešenja znaju da imaju problem i rešenja za njega. Uspoređuju odlučujući koje rešenje je pravo za njih.

Možda su spremni da zakazuju konsultacije ili razgovor za više informacija, ali još ne žele da kupuju. Ali ako ih možete ubediti u oglasima, blog postovima da je vaše rešenje drugačije i najbolje u odnosu na konkurenciju, mogu doći do poslednje faze gde će kupiti od vas!

Ovi ljudi trebaju naučiti zašto je vaše rešenje najbolje. – Šta je vaša jedinstvena prodajna ponuda koja vas razlikuje od drugih? Zapamtite: Niska cena i biti najbolji nije jedinstvena prodajna ponuda. Drugačija nova tehnologija, alternativni način rada ili jedinstveni proizvod su jedinstvena prodajna ponuda.

Poruka u Vašem content-u: „Moje rešenje je najbolje jer…“ „Evo šta možete očekivati kada radite sa mnom…“

Koji i kakav content treba da koristite za kupce u fazi kada klijenti razmišljaju o problemu i o njegovom rešenju?

Vaš sadržaj predstavlja vaše rešenje, čini ih svesnim prednosti i motiviše ih da razmotre rešavanje njihovog problema s ovim rešenjem. Vaš sadržaj treba da istakne zašto je vaše rešenje idealno za njih. Stoga je ovo faza u kojoj sadržaj može raspravljati o ovom jedinstvenom procesu i razlikovati ga od ostalih.

Dakle, u ovoj fazi kada je reč o SEO, vaš sadržaj bi trebao da ih odvede od razmišljanja o problemu do želje za rešenjem.

Vrste contenta:

• Blog postovi / SEO

• Emailovi

• Tutorijali i „Kako da“ postovi

• Novosti i istraživanja o vašoj temi – Možete ih optimizovati za SEO ili linkovati sa drugih SEO optimizovanih blogova

• Postovi pre i posle ili studije slučaja.

• Pitajte stručnjaka – FAQ sekcije optimizovane za SEO.

• Priče zajednice, pitanja, povratne informacije, itd.

• Priče o neuspesima ili greškama (i kako to preokrenuti u svoju korist).

• Vaš lični put ka otkriću rešenja.

4. Oni se pate i žele da problem bude rešen i svesni su vas i vašeg rešenja – spremni su da kupuju od vas.

Nakon što ste stvorili poverenje, treba da ih naterate da preduzmu akciju – donesu odluku o kupovini – dokažite superiornost Vašeg proizvoda ili usluge u odnosu na konkurenciju.

Postoje ljudi koji su svesni problema i već su svesni vašeg rešenja.

Sada su spremni za kupovinu.

Ovi ljudi treba da vam veruju. Treba da znaju da ste vi tu za njih i da vaše rešenje može da im pomogne.

Spremni su za akciju — ali im je potreban taj poslednji mali podsticaj koji može biti popust, specijalna ponuda, vremensko ili količinsko ograničenje.

Vaša poruka u content-u: „Vreme je za kupovinu i evo zašto…“ „Preduzmite akciju sada; ne čekajte!“

Koji i kakav content treba da koristite za kupce u fazi kada su svesni Vas i Vašeg rešenja?

Želite im pružiti dovoljno informacija da im pomognete da se odluče.

Možete ponuditi sadržaj koji objašnjava cene, odgovara na prigovore, raspravlja o tome šta očekivati, deli fotografije pre i posle, nudi opcije finansiranja i opisuje sledeće korake – kao što je kako rezervisati uslugu, šta pacijent mora da uradi da se pripremi.

Vrste contenta:

• Email autoresponder sekvenca

• Prodajne stranice – landing / sales pages

• Blog postovi i postovi na društvenim mrežama koji najavljuju proizvod ili da je krenula prodaja. Pozivi na akciju

Eto, na ovom bismo završili ovaj članak o svesti klijenata na putu ka kupovini. Nadamo se da će Vam sve ovo biti korisno i da smo Vas bar malo upoznali sa content marketingom i da smo Vam pokazali kako SEO optmizacija sama po sebi ne može da Vam pravi konverzije, ako Vaš sadržaj ne nudi nešto vredno. Kako bi Vaš sadržaj nudio nešto vredno, treba i da Vaša usluga ili proizvod rešavaju probleme klijenata, a kroz taj sadržaj ih vodite za ruku od hvatanja pažnje opštim contentom do toga gde im nudite dobar dil, koji će hteti da dobiju, jer ste im na putu pokazali zašto je baš Vaš proizvod ili usluga su najbolji i kako se razliju od ostalih.

P.S. Ako Vam treba asistencija sa SEO strategijom, tu smo za Vas, slobodno nas kontaktirajte.